FaceMask

Az amerikai foci női szemmel

Bemutatkozás 2. - Baranyi Ernő, HC

Következő riportalanyom a csapat egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb embere, Baranyi Ernő. A Guardians vezetőedzője mesélt nekem útját a legmagasabb pozícióig, amit egy sportoló elérhet.

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az amerikai focival?

2009 környékén egyik osztálytársam behozott egy rögbi labdát tesi órára, majd finom felvilágosítást adott arról, hogy ez egy amerikai foci labda. Megnéztünk egy meccset, én pedig csak ültem és próbáltam felfogni, hogy mi folyik a képernyőn. Szerencsére ő képben volt, legalább már 3 mérkőzést látott addig, így együtt fejtegettük a történéseket. A játék stratégiai része ragadott el leginkább.

50084459_931073917088339_8186083644700360704_n.jpg

Melyik a kedvenc NFL csapatod, miért?

A kedvenc csapatom az Indianapolis Colts. A Manning érában voltunk, a Colts menetelt (amiről nem is tudtam, mert nem értettem még a játékot), de az elkapójuk, Reggie Wayne játéka magával ragadott. Onnantól kezdve a kedvenc pozícióm is ez lett.

Honnan szereztél tudomást az itthoni fociról?

A Szeged Batsről valahogy, valahonnan tudtam. Utána olvasva fedeztem fel szép lassan a többi hazai csapatot és a bajnokságot is.

Játszottál, mielőtt elkezdtél edzősködni? Ha igen, hol, milyen poszton?

Igen, elkapóként játszottam a Szeged Batsben, illetve a szerbiai KAF Grofoviban. Ezek előtt pedig Hódmezővásárhelyen egy teljesen amatőr, de lelkes csapatban voltam mindenes. Na jó, ha jól emlékszem, falat nem játszottam.

Miért kezdtél el játszani?

A része akartam lenni ennek a sportnak. Keményen akartam edzeni és sokat gondolkozni.

Miért kellett abbahagynod a játékot?

Egy sérülés következtében bő fél év kellett a felépülésemhez és abban az időszakban mással kezdtem el komolyabban foglalkozni. A felépülésem után már nem tértem vissza játékosként a pályára.

49946731_295334461336590_2105946688567902208_n.png

Miért döntöttél az edzősködés mellett?

Sohasem gondoltam volna, hogy újra a foci közelébe kerülök. Eldöntöttem, hogy nem térek vissza, viszont a felszerelésem nem adtam el. Egyszer nagy szívfájdalommal elkezdtem megszabadulni tőle és mit ad Isten, egy bizonyos Horváth Márió (volt csapattársam, és jelenlegi irányítónk) csapott le a cuccra. Az adás-vétel során beszélgettünk a sportról és az emlékekről, majd egy óvatlan pillanatban azon vettem észre magam, hogy lent vagyok az akkor alakult Guardians edzésén, mint az elkapók edzője. Szerencsére kitartó és tanulni vágyó játékosokkal voltunk/vagyunk ellátva így együtt fejlődve szép lassan lépegettem a ranglétrán. Időközben olyan kiváló emberek csatlakoztak edzőként, mint Nagy Róbert DC, Tóth Gábor OC és Romák László támadófal edző. Ezen kívül válogatott játékosok is segítik a munkánk, hogy minél magasabb színvonalat tudjunk biztosítani a játékosoknak. Egyszer sem bántam meg, hogy igent mondtam a feladatra.

Miért választottad azt a posztot, ahol játszottál?

Egyrészt a testi adottságaim alapján elkapó vagy irányító lehettem volna. Sosem tudtam nagyot és pontosan dobni. Unalmasnak is találtam az irányító pozíciót, a szívem is inkább az elkapóskodás felé húzott.

Ki a példaképed?

Konkrét példaképem nincs. Azoknak az edzőknek a munkásságát követem, akik innovációt hoznak a sportba és kiemelkedő vezetők.

Mit adott neked a foci?

Először is, nagyon jó és őszinte barátokat. Játékosként fegyelmet és kitartást, edzőként összeszedettséget és következetességet. Na és nem mellesleg isteni muffinokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://facemask.blog.hu/api/trackback/id/tr7514568928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

FaceMask

Az amerikai foci női szemmel.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása