FaceMask

Az amerikai foci női szemmel

Bemutatkozás 6. - Horváth Márió #11 QB

A Guardians irányítója, az offense kapitánya, Horváth Márió is megtisztelt válaszaival.


dsc09164.JPG

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az amerikai focival?
SportTv-s első Super Bowl adás alkalmával láttam.

Melyik a kedvenc NFL csapatod, miért?
New England Patriots. Érdekes, hogy ahogy elkezdték adni a meccseket, és az Super Bowlt-t is, még nem mondanám, hogy rajongtam értük. Tetszett Brady játéka, illetve az offense. (Branch, Welker, Moss…) A rajongás szerintem valamikor 2006-07 körül kezdődött, mikor már a statisztikákat is bújtam róluk, a játékosokról is. De emellett sok csapattal szimpatizálok, rengeteg játékost szeretek. Szerintem nincs csapat, ahol nincs 1-1 szimpatikus játékos (talán a Bills és a Jets kivételével)

dsc09158.JPG

Honnan szereztél tudomást az itthoni fociról?
Fú…2007-2008 környékén egy szentesi osztálytársam mondta, hogy van Szegeden pár srác egy csapatban, akik játsszák a focit. Mint kiderült, az akkori Bats volt, így lementem egy edzésre, és először emlékszem, csak a pálya széléről néztem a srácokat, majd edzés végén Dömével beszéltem a csapatba kerülés esélyéről...

Miért kezdtél el játszani?
Miért ne? Annak idején gurulós focit néztem, Barca szurkoló voltam. (Rivaldo volt a kedvencem, onnan a 11es szám) De mikor betört oda a színészkedés, megköszöntem és búcsút vettem a sporttól. Számomra a sport az az, mikor a célért MINDENT beleadsz… Ezért tetszik a foci, itt nem tudsz picsogni, színészkedni, nyávogni, önzőzni, mert véged/végetek. Imádok csapatban gondolkodni, játszani, szeretem a gyors, látványos játékot épp úgy, mint az erős, fizikait.

dsc08879.JPG

Honnan hallottál a csapatról?
2017 novemberében egy munkatársam jelezte, hogy tudok-e valami csapatot itt a környéken, mert a fia érdeklődik iránta. Google, és már rá is bukkantam az akkori Sentinelsre. Magam pár nap gondolkodás után úgy döntöttem, megpróbálom újra a focit. (Anno a Batses éra számomra kudarc volt, Vásárhelyen szintén nem tudtunk épkézláb csapatot alkotni) Felvettem velük a kapcsolatot, és Kiri Józsi személyében (akivel már a Batses időkből ismertük egymást) lebeszéltük, hogy lesz egy edzőtábor, nézzek le, próbáljam meg. Ott indult a bulika.

Miért választottad azt a posztot, ahol játszol?
Sok posztot szeretek, de az irányító és az elkapó a szívem csücske. QB-ként te vezeted a csapatot, de nem mondanám, hogy csak rajtad áll a sikeresség. Egy jó QB hiába jó, a fala nélkül semmit nem ér. Épp így az elkapók, hiába jó játékosok, ha nincs, aki odadobja a labdát nekik, nem tudják megmutatni mire képesek. Egy QB nem csak abból áll, hogy dobálod a srácokat a tojással, hanem a saját támadó játékaitokat kívülről ismerned kell, mindenki dolgát tudnod kell, olvasni a védelmet, vezetni a srácokat stb. ez a része tetszik a dolognak, az kevésbé, hogy a mai NFL világában az irányítók az istenek, a többi csapattárs töltelék… Ezzel nem tudok hasonulni. Az elkapó poszt meg a másik szerelmem. Az a dara, a pörgés miatt, a látványos elkapások miatt. Úgy érzem, valamennyire jó kezem van ehhez, amennyire a lehetőség engedi, kihasználom. De ez nem az én döntésem teljesen.

Ki a példaképed?
Julan Edelman. "Nem Brady? MIAZISTEN?!" - gondolhatnák sokan. Bradyt is szeretem, imádom a munkamorálját, ahogy él stb. De Edelman az isten számomra. Az a hajtás, ahogy elért az NFL-be, ahogy minden meccsen a belét kidolgozza, amennyire tud érvényesülni a ligában, holott nem az a tipikus WR prototípus. Imádom a palit, egy őrült.

dsc_0494.JPG

Mit adott neked a foci?
Mindent. De komolyan. Fegyelmet, hajtást, küzdeni akarást, álmokat, vágyakat, jót, rosszat. Bár azt talán nem. Ja és fájdalmat. A foci szerintem minden, amit egy ember a csapatsportban kereshet. Barátok, család, öröm, fájdalom, szenvedés, küzdelem. Szavakkal talán nem is lehet leírni azt a kapcsolatot, ami kialakul olyan emberek között, akik nem is ismerték egymást előtte, nem is találkoztak, csak edzésen. Egészen félelmetes.

A bejegyzés trackback címe:

https://facemask.blog.hu/api/trackback/id/tr4814580158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

FaceMask

Az amerikai foci női szemmel.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása