FaceMask

Az amerikai foci női szemmel

Bemutatkozás 8. - Simon Lippel #82 TE

A Guardians tight endje, Simon Lippel Németországból jött Szegedre tanulni, majd a csapat szerencséjére itt is megtalálta a kedvenc sportját. Így immár ő is magára öltötte a piros-arany uniformist.

dsc09614.jpg

Mikor és hogyan ismerkedtél meg az amerikai focival?
Nem emlékszem pontosan. Azt hiszem, 2010-ben volt. Egy osztálytársam, aki játszott, egy nap elhozta a cuccát és elkezdtünk beszélgetni a témáról. Megnéztünk néhány meccset és megszerettem. Azért eltelt még egy néhány év, mielőtt én is elkezdtem.

Melyik a kedvenc NFL csapatod? Miért?
A kedvenc NFL csapatom a New England Patriots. Igen, tudom, bandwagon, blah, blah. De én nem azért választottam a Patst mert megvernek mindenkit. A barátom, aki megmutatta nekem az amerikai focit, Patriotsos volt és a Patriots meccsével tanultam meg a játék szabályait. És a Patriotsal nyertem meg az első Madden meccsemet.

dsc09601.jpg
Októberben még kölcsönmezzel játszott

Hogyan ismerkedtél meg az itthoni focival?
Otthon Németországban az amerikai foci nem is kis dolog. Elég sokan követik az NFL-t és a német liga is elég komollyá vált az elmúlt években. A magyar foci bevallom, nem nagyon érdekelt. Mikor Szegedre költöztem, nem volt csapat, én nem játszhattam, úgyhogy nem is nagyon érdekelt a téma.

Miért kezdtél el játszani?
Életemben sokféle sportot próbáltam ki. Kosárka, futás, majd 10 év labdarúgás. A végen unalmassá vált az európai foci, és bevallom idegeimre mentek a „focisták”, akik inkább hanyatt vágják magukat egy szabadrúgásért, mint küzdenek a labdáért. Találtam egy csapatot a környéken, amelyik éppen tryoutot tartott, és elmentem.

Hol hallottál a Guardiansról?
A Guardiansról egy egyetemi osztálytársamtól hallottam, és gondoltam, megnézem. Elmentem egy nyári délután a Szabadság térre. És valahogy, mielőtt észrevettem volna, egy tökéletes csapat tagja lettem.

Miért azt a posztot választottad, ahol játszol?
Nem a tight end poszton kezdtem. Mikor először játszottam elkapó voltam. Magas és gyors voltam, és gondolom majdnem minden új játékos minél több touchdownt akar szerezni. Mikor a Guardiansszal edzettem észrevettem, hogy a három év után több mint 20 kilót híztam, és nem voltam már olyan gyors mind régen. Az OC megkérdezte, hogy játszottam-e már TE-t. Megpróbáltam, és megtetszett. Más, mint a WR, de élvezem a kihívást.

1cb491c256ad9c7a1aba72480339164f.jpg

Aztán megérkezett a névre szóló is

Ki a példaképed?
A példaképem? Ez nem könnyű kérdés. WR-ként mindig Julian Edelman volt az a játékos, aki eszembe jutott ennél a kérdésnél. Most pedig inkább a saját stílusom a fontos és különböző játékostól próbálok tanulni. Szerintem nincsen az az egy játékos.

Mit adott neked a foci?
Három évet nem játszottam csapatban. Csak kondizni jártam, egyedül a fülhallgatómmal. Nem mondom, hogy nem tetszett vagy rossz volt, de hiányzott a csapatjáték. Együtt egy célért dolgozni egy jó érzés.

A bejegyzés trackback címe:

https://facemask.blog.hu/api/trackback/id/tr4214589994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

FaceMask

Az amerikai foci női szemmel.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása