FaceMask

Az amerikai foci női szemmel

Egy szezon Guardians-szemmel: Marsi Tamás
Marsi Tamás csöndben tette a dolgát egész szezonban. Szinte észrevétlenül termelte a yardokat és pontokat a Guardiansban. Reményei szerint ezt a Budapest Eagles-nél is folytathatja majd utánpótlás csapatuknál.

received_389523271967681.png
Mit vártál szezon előtt magadtól illetve a csapattól?
Nem minden meccsen voltam 100%-ig elégedett magammal. Volt, amikor elkaptam a fonalat és jöttek a yardok, megvolt a blokkolás is. De volt, amikor ezek közül egyik sem sikerült. A szezon elején nagyon féltem, hogy fog menni a csapatnak. De az első meccs után nem volt kétségem afelől, hogy jól fogjuk zárni a bajnokságot. Szerintem az, hogy újonc csapatként behúztunk 3 győzelmet hatalmas teljesítmény, amire büszke is vagyok.
Miben fejlődtél az első idény alatt?
Először is, sikerült megtapasztalnom, hogy itt bizony nagyobb pofonokat osztogatnak, mint az utánpótlásban. Szerencsére ehhez sikerült gyorsan hozzászoknom. Egy-egy meccs alkalmával rám szokott törni az idegesség, ami miatt kevésbé tudok koncentrálni. Viszont az idei bajnokság alatt fokozatosan le tudtam adni ebből a rossz szokásomból és az utolsó két meccsen már teljesen tiszta fejjel léptem a pályára. Ha cserében is voltam, alig vártam, hogy újra visszamehessek. Ez a két dolog, amiben a legtöbbet fejlődtem.
Hogyan bírta a tested a megrázkódtatásokat?
A futó poszton játszó játékosok kapják talán a legtöbb ütést. És szerencsémre a csapattársaim sem sajnálnak edzésen, így nem ért különösebb meglepetés a fizikai kontaktok alkalmával.
A család mennyire volt segítőkész, megértő a sok edzés, meccs miatt?
Édesanyám az első meccs után azt mondta, köszöni szépen, neki elég volt. Nem akarja többet látni, ahogy összeverik a fiát. És ezt meg is értem. Viszont édesapám a legnagyobb rajongója lett a csapatnak és a sportágnak: minden meccsen lent van és szurkol. Ennek nagyon szoktam örülni. Világéletemben sportoltam én is és a testvéreim valamit. A szüleim nem lepődtek meg a heti 3 edzés hallatán.
Mennyire voltál megelégedve magaddal illetve a csapattal a szezon végére?
Voltak emelkedők és buktatók is. Ez igaz mind rám, mind a csapatra. Volt, hogy akadozott a játék, volt, hogy mentünk, mint az úthenger.
Az utazások során mi volt az a nem kötelező de számodra elengedhetetlen tárgy ami nem maradhatott otthon?
A playbook. Természetesen meccsnapra mindenkinek tudnia kell a playbookot, de én szeretem még az utolsó pillanatban is nézegetni, hogy 100%-ig tudjam és biztos legyek benne.
Mi vált a meccsnapokon a rutinod részévé, mely egy átlagos napon kihagyható?
Sok alvás, kiadós reggeli. Hétköznapokon ez néha kimarad de meccsnapokon számomra elengedhetetlenek.
Mi a kedvenc sztorid a szezonból?
Rengeteg vicces sztori alakult ki a szezonból. Talán az egyik személyes kedvencem, amikor a Jászberény elleni meccsen az ellenfél játékosa nem tudott mit kezdeni Erikkel: sípszó után elkezdte fejelgetni. A probléma csak az volt, hogy Erik 2 méter felett van, míg az ellenfél 1.80, ha lehetett. Szürreális jelenet volt az egész, amin sokáig nevettünk.
Mi az amin biztosan változtatni fogsz a következő szezonig?
Szeretnék a saját posztomról többet tanulni, ami elég nehéz tekintve, hogy a csapatban nincs, aki erre lenne specializálódva. Valamint a gyorsaságomon is szeretnék javítani. Szeretnék mind fejben, mind a pályán gyorsabb lenni.
Mi jellemzete a csapatot általánosságban a szezon során?
Nehéz kérdés, mert rengeteg meghatározó személyiség van a csapatban. Van, akinek az egyik meccs ment jól van, akinek a másik. De összességében elmondható a csapatról a kitartás. Mindegy volt, hogy 20 ponttal le voltunk maradva és már csak két perc volt hátra. Akkor is megpróbáltunk yardokat hozni.
dsc02966_masolata.jpg
Az őszi szezonban kipróbálod magad a Budapest Eagles utánpótlás csapatában. Miért vállalkoztál a játékra?
Amikor elkezdtem amerikai focizni még nem volt Szegeden és környékén felnőtt bajnokságban játszó csapat. Ekkor szólt egy barátom és akkori csapat társam, hogy lenne lehetőség részt venni egy U19-es bajnokságban. Én egyből igent mondtam rá. Borzasztóan megtetszett a dolog. Ezek után minden évben visszajártam, hiszen ez egy remek lehetőség a fejlődésre. Minden meccsel okosabb lesz az ember, ezért természetes, hogy megragad minden alkalmat hogy játszhasson. Nem is beszélve arról az adrenalin lökettől amit ez a sport ad.
Az Eaglesnél nem mindig adódik meg a lehetőség az együtt edzésre, hiszen az ország számos csapatából érkezteztetek. Az összeszokottság hiánya mennyire jelent akadályt a pályán?
Szerencsére a bajnokság előtt van egy edzőtábor ami remek lehetőséget ad a csapatnak az összeszokáshoz. Meccseken átélt élmények pedig csak tovább erősítik a csapategységet.
Milyen az Eagles közössége?
Szerintem ugyanolyan, mint minden amerikaifoci-csapatban. Megy a hülyeség állandóan. Viszont, ha edzés van vagy meccs, mindenki a 100%-ot adja. Talán ez a sport velejárója nem tudom.
Milyen szezont vársz magadtól és az Eaglestől?
Természetesen szeretnénk megnyerni a bajnokságot, de nem ez az elsődleges célom. Fejlődni szeretnék és erre remek lehetőség minden meccs alkalom. Egy-egy vesztes mérkőzés sem ad okot az aggodalomra, hiszen a hibáinkból lehet a legtöbbet tanulni.
Mi az elsődleges célod, amit felállítottal magadnak?
Szeretnék új dolgokat tanulni és szerencsére ez sikerült is. Az edzőtáborban tartottunk RB edzéseket, amelyek igen ritkák az én csapatomban figyelembe véve, hogy nemigen van erre a posztra specializálódott edző. Molnár Bence (egykori csapattársam) edzőmnek köszönhetően megtanultam új fogásokat és cseleket amiket már alig várom, hogy alkalmazhassak éles helyzetekben is

A bejegyzés trackback címe:

https://facemask.blog.hu/api/trackback/id/tr8615109274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

FaceMask

Az amerikai foci női szemmel.

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása